מה עוזר לנו להישאר בריאים?

מה עוזר לנו להישאר בריאים?

הבריאות, פנים רבות לה. אם תשאלו אנשים ברחוב, כל אחד מהם יגדיר את המילה בריאות בצורה שונה, וזאת על פי ניסיון העבר שלהם. יש לא מעט דרכים לסייע לעצמנו להישאר בריאים, וכדי שתוכלו לשמור על בריאותכם, ריכזנו כמה טיפים מועילים.

פעילות גופנית

כשמדברים על בריאות, קשה שלא לדבר על כושר ופעילות גופנית, משום שבריאות וכושר שלובים זה בזה באופן ניכר. למעשה, לא חייבים להתאמן בחדר הכושר ולבצע תרגילים מורכבים כדי לשלב פעילות גופנית בחיים, אלא שניתן לעשות זאת גם באמצעות פעילויות אגביות.

האם אתם יודעים כמה צעדים אתם צועדים במשך יום אחד? יש אנשים שמצליחים לצעוד רק 3,000 צעדים ביום ויש מי שמגיעים גם ל12,000 צעדים, שזו כמות נהדרת. בגדול, ההמלצה הרווחת בקרב לא מעט מומחים, היא לבצע 10,000 צעדים מידי יום, וכדי לכמת את הצעדים שלכם, מוטב שתרכשו מד צעדים איכותי. דרך נוספת לבצע פעילות אגבית היא לוותר על עלייה במעלית, ולהעדיף עלייה במדרגות. זה יאפשר לכם לחזק את שרירי הרגליים, ויתרום באופר משמעותי לשיפור סיבולת לב-ריאה.

רגע בשביל הנפש

אם סדר היום שלכם כולל בעיקר שעות עבודה ושעות שינה, כנראה שאתם לא מנהלים את לוח הזמנים שלכם באופן המיטבי. כדי להישאר בריאים אתם חייבים לעשות פעילויות עבור הנפש, בין אם זה לצייר, ליצור, לצאת להליכה, להקליט פודקאסט, לבלות עם חברים, לצאת לטיול בטבע וכו'. נסו לשלב פעילות עבור הנפש לפחות פעם אחת בשבוע, ותראו איך המורל עולה, ויחד איתו משתפרת הבריאות.

חשיבה חיובית

נוטים להיות פאסימיים? ובכן, זה ממש אבל ממש לא בריא. חשיבה חיובית תאפשר לכם לחיות חיים טובים יותר. היו אופטימיים, נסו למצוא את הטוב שבכל דבר והשתדלו לראות דברים באור חיובי – לא תאמינו כמה זה עשוי להשפיע על החיים שלכם.

קראו גם את הכתבה שלנו באותו נושא: צמיחה אישית: כיצד להעצים את עצמנו?

חשיבה חיובית

סביבה תומכת

האדם הוא יצור חברתי, ובשל כך הוא זקוק לסביבה תומכת, לאנשים אהובים ואוהבים שיקיפו אותו וילוו אותו ברגעים משמעותיים בחיים. אחת המתנות הטובות ביותר שתוכלו להעניק לעצמכם היא לעשות חשבון נפש, ולהבין מי הם האנשים הרעילים בחייכם, מי האנשים שבמקום לתמוך ולדרבן, רק גורמים לכם להרגיש רע או חוסר ביטחון – ואת האנשים הללו מוטב להשאיר בחוץ. הקיפו את עצמכם באנשים טובים, אנשים שמשמחים אתכם וגורמים לכם להיות מאושרים.

לא להכניס לגוף מאכלים מזיקים

זה לא קל לשמור על תזונה מאוזנת או לאכול לפי תפריט קבוע מראש, אבל כדי לשמור על הבריאות, מוטב שתקפידו לאכול רק מזונות בריאים ומזינים, ולהתרחק מג'אנק פוד או מתוקים שעשויים להרע לכם. כמו כן, מומלץ לאכול ברוגע ולקחת פסק זמן מהחיים כדי לעכל את האוכל וליהנות מהאכילה עצמה, כך שאם אתם נוהגים לנשנש או לאכול בזריזות – הפסיקו לעשות זאת. קחו הפסקה, שבו לאכול, ולאחר מכן תוכלו לחזור למרוץ החיים.

 

בריאות היא בין הדברים החשובים ביותר בחיים, ולעיתים היא לא מסתכמת רק במחלות או היעדר השמנה, אלא שהיא בנויה ממרכיבים רבים, לרבות בריאות הנפש, ולכן חשוב להקדיש לכך את מלוא תשומת הלב, לאכול נכון, לבצע פעילות גופנית ולהיות מוקפים באנשים טובים.

סגירת תפריט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support